Winkeltas
Menu
Verfijn uw selectie
Favorieten

Je hebt nog geen favorieten toegevoegd.


'In de la van Liam ligt bijna alleen maar kleding van Jola Mode'

''Ik ga je gewoon het eerlijke verhaal vertellen hoor,'' opent Debby Jansen vrolijk. Ze winkelt bij Jola Mode in Rosmalen sinds haar zoontje Liam ongeveer een half jaar was. 

''Eigelijk wandelde ik er bij toeval even binnen. Hij is inmiddels 8,5 jaar oud en ik kom er nog steeds heel graag. Sterker nog, in zijn la ligt bijna alleen maar kleding van Jola.''

Debby kort het amicaal af tot 'Jola' iets dat ze niet alleen doet met de bedrijfsnaam. As ze het heeft over 'Es' bedoelt ze bijvoorbeeld Esther, de filiaalmanager met wie ze een leuke band heeft.

Die meiden hebben het zo leuk met elkaar in de winkel. Ze houden van een praatje, helpen me altijd goed en staan echt klaar voor iedereen die er komt winkelen.''

De bewuste keuze van Jola Mode om specifiek in dorpskernen (in plaats van in de grote steden0 te zitten lijkt daarmee goed gewaardeerd te worden.

Retail manager Theo Rademakers vertelt: ''In een dorp gaat een naam snel rond, zowel positief als negatief. We houden van de dorpscultuur en voelen ons prettig bij klanten die we beter leren kennen.''


Creatief in corona tijd


Met een historie die teruggaat tot in 1953 heeft Jola Mode al van alles meegemaakt. Toch kwam de corona crisis natuurlijk als een klap.

''We moesten snel schakelen. Onze winkels zijn altijd opengebleven zolang dat kon, we hebben medewerkers altijd aan het werk gehouden en we hebben nergens ingeleverd op onze service.

Sterker nog, we zijn denk ik dichter naar onze klanten toe gegroeid,'' vertelt Rademakers.

Dat is precies wat Debby ervaart: ''Toen de winkels in december dicht waren vroeg ik de meiden via Facebook Messenger of ze een mooie gele trui voor Liam hadden.

Ik kreeg een persoonlijke video toegestuurd, waarin ze alle gele truien aan me lieten zien. Ik appte welke trui ik graag wilde bestellen, waarna Kim die gewoon bij me aan de deur kwam brengen.''

Het typeert de welk wijze van Jola Mode. Medewerkers kennen de klanten, staan voor ze klaar en helpen op de manier waarop dat kan. Bovendien had het filiaal in Rosmalen al behoorlijk wat ervaring met social media.


Sterk op sociale media


"ik kijk bijna elke dag wel even op Facebook of TikTok naar de filmpjes en posts van Jola," vertelt Debby. "Daarin zie ik altijd wel wat leuks voorbijkomen. 

Met een appje kan ik de kleding bestellen die ik voor Liam of voor mezelf wil kopen, waarna het meteen klaarligt in de winkel."

Met de werkwijze kiest Jola Mode heel duidelijk voor een eigen pad. "We laten ons door de markt niet opdringen wat we zouden moeten doen," licht Rademakers toe.

"Natuurlijk zien we de webshops die andere retailers hebben. Wij geloven daar voor onze winkels niet in. We laten online zien wat we hebben, maar kiezen bewust niet voor een webwinkel."

Het tekent de retailer. Een webshop komt vaak koel en kil over. In plaats daarvan kunnen klanten kleding reserveren in de winkel, waarna het zo snel mogelijk voor ze klaarligt.

Als klanten het komen ophalen staan de medewerkers klaar voor een praatje en adviseren ze er bijvoorbeeld een leuk ander item bij.

Ook dat heeft Debby al een keer ervaren: " Soms zie ik via Facebook een leuke rok, die ik in de winkel laat klaarleggen.

Als ik de rok kom ophalen vraag ik Amira of een van de andere meiden wat daar leuk op zou staan. Ze vinden er dan bijvoorbeeld een leuke top voor me bij. Dat vind ik echt fijn aan de service, je merkt dat ze met je meedenken ."


Toch geen glitters


En gaat het dan altijd alleen maar goed bij Jola Mode? Debby vertelt over een glitterjurk en een shirtje van haar zoon Liam.

"Een tijdje terug droeg een van de meiden een prachtig jurkje. Zonder te twijfelen rekende ik die voor mezelf af, nadat ze me had aangewezen waar die in het rek hing.

Eenmaal gedragen en de eerste keer gewassen krabte ik me toch even achter de oren. In de wasmachine en de kleding van Liam zaten allemaal glitters.

Toen wist ik het weer: ik houdt helemaal niet van glitters.

Nadat ik het eerlijk had aangegeven kon ik het jurkje gewoon komen ruilen."

Ze vertelt daarnaast over het shirtje van haar zoon, die al vrij snel helemaal vaal was geworden. Dat was niet wat ze had verwacht, omdat ze het nog nooit eerder had meegemaakt.

"Ik kon het shirtje gelukkig gewoon komen ruilen. Of mijn geld terugkrijgen, al zoek ik dan liever wat anders uit.

"Andersom benadrukt ze dat de kwaliteit doorgaans juist heel goed is. "ik heb nog kleding van jaren terug van mijn zoontje, die hij toen droeg voor fotoshoots."

Jola Mode blijft de komende jaren aan deze band met klanten werken. " het wordt langzaam weer hip om je als familiebedrijf te presenteren.

We vromen de motor van de economie, laten ons niet gek maken en hebben flink geïnvesteerd in onze winkels.

Tegelijkertijd zijn we dankbaar dat onze klanten blijven winkelen, dus zien we de toekomst wel rooskleurig tegemoet," besluit Rademakers.







Om u de beste gebruikservaring te kunnen bieden, gebruiken wij cookies. Voor meer inhoudelijke informatie en het onderscheid die wij hier in maken, verwijzen wij u door naar ons cookiebeleid.